هفت خاصیت عسل زولنگ که باید بشناسید

 

عسل زولنگ از جمله عسل های بومی ایران است که بیشتر در شمال به ویژه در مازندران یافت می شود. این عسل تک گل طبیعی، خواص فوق العاده زیادی برای بدن انسان به همراه دارد. با این حال، بسیاری از خواص عسل زولنگ توسط مردم شناخته نشده و به همین علت است که کمتر به سراغ خرید این عسل تک گل می روند.

در این مطلب تلاش شده تا به صورت خلاصه به 7 مورد از مهمترین خواص عسل زولنگ اشاره شود. اگر بیماری در زمینه های مطرح شده دارید، عسل زولنگ می تواند یکی از بهترین مواد دارویی برای درمان بیماری شما باشد. با این حال قبل از خرید عسل تک گل، حتما به خواص دیگر عسل ها نیز توجه کرده و بهترین عسل را خریداری کنید.

1 ) بهبود دردهای مفصلی
یکی از بهترین و تخصصی ترین عسل های تک گل برای دردهای مفصلی، عسل زولنگ است. خواص این عسل طبیعی برای برطرف کردن دردهای مفاصل انسان به اندازه ای است که حتی برخی پزشکان طب نوین نیز این نوع عسل را برای کاهش التهاب و درد مفاصل توصیه می کنند. مصرف خوراکی و حتی موضعی عسل زولنگ، تاثیر فوق العاده ای برای بهبود دردهای مفصلی خواهد داشت.

یکی از خواص ویژه عسل زولنگ، اثرگذاری این ماده بر روی بیماری رماتیسم است. رماتیسم که نوعی بیماری خود ایمن التهابی به شمار می رود که بر روی مفاصل اثر می گذارد، می تواند به کمک برخی مواد طبیعی درمان یا از علائم و عوارض آن کاسته شود. یکی از این مواد طبیعی، عسل زولنگ است که اثرگذاری فوق العاده ای بر روی درمان یا بهبود رماتیسم ایفا می کند. البته باید مصرف مداوم و منظم عسل زولنگ را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا به نتایج دلچسب برسی

2 ) تسکین کمردرد
کمردرد یکی از دردهای مزمن برای افراد مختلف است که دلایل زیادی برای ظهور و بروز آن وجود دارد. هرچند نمی توان به طور کلی در مورد  درمان کمردرد با استفاده از عسل زولنگ صحبت کرد؛ اما در اکثر کمردردها به ویژه کمردردهای التهابی و عصبی، عسل زولنگ می تواند به عنوان یک ماده مسکن و سپس درمانگر عمل کند.

برای استفاده از خواص عسل زولنگ برای تسکین کمردرد، بهتر است هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی از این نوع عسل طبیعی استفاده کنید. در مطالب دیگری از مجله عسلنا به روش استفاده از انواع عسل طبیعی برای بهبود کمردرد اشاره خواهیم کرد.

3 ) تقویت قوای جنسی
در دنیای ماشینی امروز، متاسفانه ضعف قوای جنسی و کاهش میل جنسی به ویژه در بانوان، یکی از مشکلات مهم خانواده ها شده است. تحقیقات نشان داده که درصد بالایی از طلاق های رسمی و عاطفی منشاء نارضایتی جنسی دارند. این یعنی با برطرف شدن برخی مشکلات جنسی می توان به بهبود زندگی زناشویی امیدوار بود.

عسل طبیعی به طور کلی یک ماده محرک و مقوی برای قوای جنسی است. با این حال عسل زولنگ یکی از عسل های تخصصی در این زمینه محسوب می شود. هرچند عسل زولنگ خواصی به اندازه عسل کنار در زمینه تقویت قوای جنسی ندارد؛ اما می تواند اثرات مثبت خود را ایفا کند.

4 ) آرامبخش و مقوی مغز و اعصاب
عسل زولنگ می تواند به جنگ با سردی مغز برود. طب سنتی اعتقاد دارد که بسیاری از بیماری های روحی و روانی مثل استرس، افسردگی، ناامیدی و... به دلیل سردی مغز است. به همین علت عسل های مختلف می توانند به عنوان یک ماده موثر برای تقویت مغز و اعصاب و درمان بیماری های ناشی از ضعف موجود در مغز مفید باشند.

عسل زولنگ در کنار تقویت مغز و اعصاب، می تواند در نقش یک آرامبخش طبیعی بسیار مفید و مثر عمل کند. کافی است روزانه مقداری عسل زولنگ را با آب جوشیده ولرم شده ترکیب کرده و میل کنید. به مرور زمان شاهد بهبود مشکلات ذهنی خود خواهید بود.

5 ) تصفیه کننده خون
عسل زولنگ خواصی برای تصفیه کردن خون در خود دارد. تصفیه کردن خون در واقع یک عمل پیشگرانه در برابر خملات قلبی و مغزی، افزایش فشار خون و برخی بیماری های عروقی دیگر است. به همین علت مصرف این نوع عسل طبیعی می تواند به پیشگیری از این بیماری ها کمک کرده و سلامت شما را حفظ نماید. اگر بتوانید در کنار عسل زولنگ از مواد طبیعی دیگر تصفیه کننده خون هم استفاده کنید، قطعا اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

6 ) تقویت سیستم گوارشی و بهبود دل درد
دل پیچه و دل درد نیز از جمله بیماری هایی هستند که از گذشته با عسل طبیعی درمان می شده اند. امروزه اما عسل های اختصاصی برای درمان بیماری های گوارشی شناخته شده که عسل زولنگ یکی از این عسل های طبیعی تک گل است. عسل زولنگ با تقویت سیستم گوارشی می تواند به کاهش دل درد و دل پیچه کمک کند.

البته خواص عسل زولنگ برای تقویت سیستم گوارشی همانند دیگر خواص این عسل به مرور زمان هویدا می شود. اگر انتظار دارید که با یکی دو بار مصرف عسل تک گل زولنگ، شاهد برطرف شدن دل درد و دیگر مشکلات گوارشی باشید، سخت در اشتباه هستید. بهترین روش برای درمان مشکلات گوارشی نیز استفاده از شربت عسل زولنگ است.

7 ) کمک به درمان بواسیر
بواسیر از آن دست بیماری های دردناکی است که برای بسیاری از افراد مشکلات فراوان ایجاد می کند. در واقع بهتر این است که از بروز بواسیر جلوگیری شود. با این حال برخی روش های درمانی نیز برای درمان بواسیر وجود دارد. عسل زولنگ یکی از عسل های محبوب تک گل برای بهبود این بیماری است که باید به صورت منظم استفاده شود. برخی از این عسل به صورت موضعی بری درمان بواسیر استفاده می کنند که مبنای دقیقی در طب نوین و طب سنتی ندارد.

اگر قصد خرید عسل زولنگ را دارید، حتما باید اطلاعات خود را در مورد خواص این عسل طبیعی بیشتر کنید. خواص فراوانی برای این عسل تک گل بیان می شود که در این مطلب تنها به بخشی از این خواص اشاره شد. با این حال، خواص عسل زولنگ به ویژه در زمینه بهبود درد استخوان و مفاصل و همچنین تقویت سیستم گوارشی و قوای جنسی، از مهمترین خواصی است که می توان به آن اشاره کرد.